משלוח חינם בהזמנה מעל 250 ש"ח

נשירת שיער

hair-loss-4818761_1280

איכות השיער תלויה באופן ישיר בכמות הקראטין שזקיק השערה מייצר

נשירת שיער הינה תופעה בריאה ותקינה והינה חלק מהמחזור התקין של השערה. אנו מאבדים בין חמישים למאה שערות ביום. אך נשירה קיצונית יותר גם היא שכיחה אצל גברים ונשים כאחד ונובעת ממגוון סיבות, חלקן הפיכות וניתנות לריפוי ותיקון וחלקן לא ובסיסן גנטי והורמונלי.

איכות השיער תלויה באופן ישיר בכמות הקראטין שזקיק השערה מייצר. ככל שכמותו גדולה יותר כך יהיה השיער עבה וחזק יותר. בסיס הזקיק הינו המקום בו מיוצרים התאים קרטין ומלנין. קרטין זהו החלבון הגס ממנו מורכבת השערה. מלנין צובע את הקרטין ומקנה לשיער את צבעו. הזקיקים ניזונים מרשת קפילרות המספקת להם דם וניזונה מחומצות אמינו, ויטמינים ומינרלים.

הגורמים לנשירת שיער:

 הגורם ההורמונאלי – התקרחות גברית טיפוסית הנוצרת מיצירת ההורמון DHT המבוסס על ההורמון הגברי טסטוסטרון. DHT גורם להרס זקיקי השיער ופוגע בכלי הדם הקרובים לקרקפת ובכך מקטין את אספקת החומרים הנחוצים ליצירת קראטין ומלנין. בנשים האסטרוגן מהווה גורם מנטרל DHT עד גיל המעבר בו גם הן מתחילות להיחשף להשפעתו, אך אופן ההתקרחות שונה ונפרס בצורה אחידה יותר וללא קרחות.

הגורמים הפיזיולוגיים – מחלות קשות, מתח ולחץ, שינויים הורמונאליים כמו הריון, לידה, נטילת גלולות והפסקתן. כל אלה יובילו לנשירה אך לא להתקרחות והינם הפיכים; נטילת תרופות הורמונאליות, נוגדות קרישה, פסיכיאטריות וכימותרפיות; מחלות עור נדירות מובילות לאיבוד שיער בכל הגוף. כמו כן מחלות כמו סבוריאה ופסוריאזיס, סוכרת ומחלות אוטואימוניות עשויות להחליש את השיער ולגרום לנשירתו; לתזונה השפעה ישירה על תאי העור וזקיקי השיער; אנמיה – חוסר בברזל וויטמיני B משפיעים על חוזק השיער; דיאטות קיצוניות המובילות לחסרים תזונתיים יגרמו לנשירת שיער; חוסר איזון של בלוטת התריס מוביל לשינויים הורמונאליים ויתבטא בנשירה

תזונה נכונה, פעילות גופנית, צמחים, תוספי תזונה ושיטות ריפוי שונות כגון דיקור, הם הבסיס לאורח חיים בריא עם השלכות ישירות גם על צמיחת השיער ובריאותו. כמו כן, שימוש בקוסמטיקה טבעית המבוססת על צמחים ושמנים טבעיים, החודרים אל תוך התאים, מחזקים את השיער, מזינים אותו ומונעים את היחלשותו ונשירתו.

תזונה:

 רכיבי התזונה העיקריים שלהם השפעה על בריאות השיער והקרקפת הם:

חלבונים מהצומח – מהווים מקור לחומצות אמינו מהן נבנים החלבונים הדרושים לבניית השערה.
ביוטין (ויטמין B7) וחומצה פולית (ויטמין B9) – דרושים ליצירת חלבונים כגון קולגן וקרטין מחומצות אמינו האחראים לבניית רקמות העור, השיער והציפורניים.

חומצה לקטית – חומצה טבעית המיוצרת מחלב או מרכיבים צמחיים התורמת להתחדשות תאי העור ולשמירה על גמישותו.  יעילה במיוחד כרכיב מוסיף לחות טבעי וכמסייעת להגנה על המעטפת החומצית של העור.

כמו כן:  ברזל,  וויטמין C , סלניום, נחושת, ויטמין E, חומצות שומן חיוניות, יוד, אבץ, סידן, מגנזיום.

צמחים:

מנקים, מרככים, עשירים במינרלים ובחומצות אמיניות המכילות גופרית, מסייעים לשמירה על בריאות השיער וחיוניותו. בשימוש פנימי וחיצוני.
ברפואות מסורתיות שונות, מוזכרים צמחים הממריצים צמיחת שיער על ידי הגברת זרימת דם וצמחים המעכבים נשירת שיער.

לדוגמא הדקל הננסי, המכיל רכיבים המדכאים את פעילות ההורמון DHT; צמח האלוורה העשיר בויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו, אנזימים, חלבונים; מוסיף לחות וידוע בתכונותיו האנטי דלקתיות ואנטי-בקטריאליות; שיבולת שועל המרגיעה, מרככת ומזינה את העור והקרקפת, ועוד.

תוסף התזונה HSN  מבית חברת סנסיטבע ,היינו תוסף יחודי ויעיל מאוד ,

COMPLEX של חברת סנסיטבע  הינה פורמולה אשר מכילה מינרלים, ויטמינים ותמציות צמחים חשובים לתמיכה בשיפור מראה העור ובחיזוק השיער והציפורניים. 

פורמולה המכילה שילוב של –

ביוטין 1000 מק”ג ,MSM , קולגן דגים,אבץ ,B5 , גדילן ,B6 , ויטמין D , ויטמין B12


השיער בנוי מקרטין, המיוצר בתוך זקיק השיער בקרקפת. הקרטין הוא חלבון סיבי, בלתי מסיס, המצוי בעור, בציפורניים, בנוצות, בצמר, במשי ובקרניים. הקרטין שבשיער בנוי מ-18 חומצות אמיניות, ששתיים מהן, ציסטאין  ומתיונין, מכילות גופרית. רוב הגופרית שבגוף מצוי בשיער, בעור ובציפורניים.

הקרטין שבשיער הוא אלפה-קרטין. החומצות האמיניות קשורות זו לזו בקשר מימני בין הקבוצות הקרבוקסיליות לבין הקבוצות האמיניות, בין המולקולות ובתוכן. בנוסף, הגופרית המצויה בציסטאין יוצרת גשרים בי-סולפידיים, המקנים עוצמה וקשיחות לשיער, וכן אי מסיסות של שיער במים, בחומצות חלשות, בבסיס (alkali) חלש ובתמיסות של מלחים. שיער עדין ורך מכיל פחות גשרים בי-סולפידיים בין השרשרות. ריכוז הציסטאין בשיער הוא בין 16.6%-14 והוא משתנה עם הגיל.

מבחוץ מכוסה השיער בשכבה של קרומית (cuticle), שדומה לאפידרמיס של העור. בדומה לאפידרמיס, היא בנויה משכבות. בבסיס השיער יש כלי דם המספקים מזון, ובלוטות חֵלֶב (sebum) המייצרות חלב, המקנה לשיער ברק, לחות ורוך. עם הגיל חלים שינויים במבנה השיער, בברק ובכמות השיער. איכות השיער תלויה במצב הבריאות הכללי, בתורשה, בתזונה ובטיפול בו. צביעת השיער לעתים קרובות בצבעים המכילים חומרים מחמצנים, עלולה לפגוע בשיער ולגרום לנשירה בנשים וגברים.

צמחים מנקים, מרככים, עשירים במינרלים ובחומצות אמיניות המכילות גופרית, מסייעים לשמירה על בריאות השיער וחיוניותו. משתמשים בהם בשימוש פנימי וחיצוני. 
ברפואות מסורתיות שונות, מוזכרים צמחים הממריצים צמיחת שיער וצמחים המעכבים נשירת שיער.

לכן אנו בחברת סנסיטבע פיתחנו פורמולה זאת המשלבת מיגון רחב של מרכיבים היעילים ביותר לטיפול בבעיה לא נעימה זאת,בנוסף הוספנו למרכיבים את פטריית השיטאקי אשר מסייעת ומטפלת בצבע השיער.

פורמולה המכילה :

קולגן (מדגים- המקסקסים)- הקולגן הוא החלבון החשוב והנפוץ ביותר בגופנו. הוא מהווה 30% מכלל החלבונים בגוף ו-80% מהמשקל היבש של עורנו. הקולגן, המהווה מרכיב מרכזי ברקמות החיבור בגוף, נמצא בעיקר בשרירים, בעצמות, בגידים, בסחוסים, בעור, בכלי דם ובמערכת העיכול. הקולגן משמש תשתית לבניית רקמות באיזורים שונים. הוא מסייע לגמישות, חיזוק והתחדשות תאי העור שלנו. הוא משמש כסוג של “דבק” שמחזיק את התאים יחדיו.
קולגן מכונה לעתים קרובות גם “חלבון מורכב” וזאת מכיוון שהוא מכיל 19 סוגי חומצות אמינו שונות! בין החשובות שבהן: ארגנין, גלוטמין, גליצין ופרולין.

אחד מהתכונות הטובות של הקולגן  זה שהוא מסייע לחיזוק השיער, ציפורניים והשיניים– חלבון קולגן הוא אבן הבניין של הציפורניים, השיער והשיניים. הוספת קולגן לתזונה עשוי לעזור לשמור על הציפורניים חזקות ואפילו לסייע בחיזוק השער ומניעת תופעת נשירה. מחקר שפורסם בכתב העתJournal of Investigative Dermatology מצא כי קיים קשר חיוני בין מטריצה תאית (ECM) לבין התחדשות זקיקי השיער, דבר המצביע על כך שהקולגן יכול להיות טיפול פוטנציאלי לנשירת שיער.

MSM –  חלבון נוסף הידוע כתומך בטיפול בנשירת שיער הוא ה-MSM (מתיל סולפוניל מתאן). מדובר בחלבון המכיל גופרית ומיוחסות לו סגולות מרפא לכאבים ולבעיות בעצמות, מאחר והוא אחד מחומרי הגלם לייצור חלבונים ורקמת חיבור.

 MSM הוא התצורה הטבעית של גופרית אורגנית המצויה בכל האורגניזמים החיים. הוא מצוי בריכוזים נמוכים בנוזלי הגוף וברקמות וזקוק להתחדשות יומיומית על-ידי אספקה חיצונית באמצעות מקורות תזונתיים. מינון הMSM-  הנצרך על-ידי הגוף והדרוש לו לשם תפקוד תקין נאמד בכמחצית הגרם עד גרם ביום.

MSM   מצוי במזונות טריים ובעיקר בפירות, ירקות, בשר, דגים ובחלב ומוצריו, אך טבעו הנדיף מביא לכך שתהליכי עיבוד המזון כגון חימום או ייבוש , גורמים לאיבוד אחוזים גבוהים מתכולתו במזונות של רכיב חיוני זה. על כן, להוציא אנשים אשר תזונתם מושתתת ברובה על מזונות טריים ו”חיים”, רבים הם האנשים אשר אינם מקבלים מתזונתם כמות ניאותה של MSM.

שימוש תרפויטי בגופרית הוכח כמספק הקלה במצבים בריאותיים רבים ללא כל תופעות לוואי, והיא נחשבת בעיני מומחים לתזונה ברחבי העולם, כבעלת תרומה ותועלת בכל הקשור לעידוד תהליכי צמיחה והתחדשות של השיער, העור והציפורניים.

אבץ- לאבץ תפקיד חשוב בחלוקת תאים, בתהליך הגדילה, בריפוי פצעים, במערכת החיסונית ובשמירה על מאזן חומציות נכון. הוא מהווה מרכיב בעשרות ואולי מאות ריאקציות אנזימתיות בגוף האדם. מחסור חמור באבץ אינו נפוץ בעולם המערבי, אך מצבים גבוליים עלולים להפריע לגדילה, לתיאבון ולחוש הטעם, בעיקר אצל ילדים. ירידה בחוש הטעם היא הסימן הראשון למחסור באבץ. תסמינים נוספים הם מערכת חיסונית חלשה, בעיות עור, נשירת שיער, שלשול, עייפות, ריפוי פצעים איטי ועיכוב בהתפתחות של תינוקות.
 

לסיכום , הפורמולה שלנו מתאימה לבעלי שיער דליל וחסר ברק, קצוות מפוצלים וקרקפת יבשה. ולסובלים מציפורניים חלשות, שבירות ומתפצלות.

הפורמולה תומכת ביצירת הקרטין, מעוררת את צמיחת השיער והציפורניים, הופכת את העור לרך, בריא וגמיש יותר.

פורמולה יחודית בתוספת קולגן אבץ  ו -MSM מכיל בנוסף גם מרכיבים אלו אשר כל אחד ואחד מהם ידוע כמסייע לחיזוק ושמירת השיער ,העור והציפורניים.

כשר פרווה למהדרין 

בהשגחת הרבנות בהשגחת הבד”ץ  חתם סופר

Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Shopping Cart